WhatsApp
پیام در واتساپ
زمان خواندن 5 دقیقه (997 words)

ایده سرمایه گذاری: تولید غذای حیوانات(سگ و گربه)

 مقدمه

 امروزه مردم به کیفیت غذایی که به حیوان خانگی‌شان اهمیت می‌دهند. در واقع مسئله تغذیه برای حیوانات خانگی درست به اندازه تغذیه خود ما اهمیت دارد.

برای تشخیص یک غذای با کیفیت،باید توجه کرد که نوع و نژاد حیوان خانگی، سلامت غذا و متناسب بودن ترکیبات به کار رفته در آن با حیوان خانگی تان است. بیشتر این موارد را با مطالعه برچسب روی محصول و دسته‌بندی کیفی آن می‌توان متوجه شد. غذای حیوانات خانگی از نظر کیفیت به دسته‌های مختلفی تقسیم شده و عبارات مختلفی برای توصیف میزان کیفیت آنها به کار گرفته می‌شود. بیشتر این عبارات توصیفی بر روی بسته‌بندی غذای سگ و گربه‌ها دیده می‌شوند، هر چند که مشاهده آنها بر روی بسته غذای دیگر حیوانات خانگی هم چندان عجیب نیست.

به طور کلی غذای حیوانات خانگی تولید شده توسط شرکت‌ها را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد که رایج ترین آنها شامل «محصولات کلی» (Generic)، «درجه یک» (Premium) و «سوپر پریمیوم» (Super Premium) می‌باشند. البته محصولات دیگری هم هستند که با مطرح کردن اصطلاحاتی مانند «طبیعی» (Natural)، «همه جانبه» (Holistic)، «ارگانیک» (Organic) و «خالی از غلات» (Grain-free)، سعی در جلب توجه مشتری و فروش محصول خود دارند. ورود غذاهای خشک در طعمه و ترکیبات متنوع و برای رنج سنی مختلف به بازار صاحبان گربه را به استفاده این غذاها سوق داد و در زمان کوتاهی غذاهای خشک، غذای ثابت اکثر گربه‌های خانگی شد. غذاهایی که فاسد نمی‌شوند و نیاز به آماده کردن ندارند و با زندگی ماشینی و پر مشغله افراد جامعه به خوبی همسو اند.

 امروزه مردم به کیفیت غذایی که به حیوان خانگی‌شان اهمیت می‌دهند. در واقع مسئله تغذیه برای حیوانات خانگی درست به اندازه تغذیه خود ما اهمیت دارد.

برای تشخیص یک غذای با کیفیت،باید توجه کرد که نوع و نژاد حیوان خانگی، در سلامت غذا و متناسب بودن ترکیبات به کار رفته در آن با حیوان خانگی تان موثر است. بیشتر این موارد را با مطالعه برچسب روی محصول و دسته بندی کیفی آن می‌توان متوجه شد. غذای حیوانات خانگی از نظر کیفیت به دسته های مختلفی تقسیم شده و عبارات مختلفی برای توصیف میزان کیفیت آنها به کار گرفته می‌شود. بیشتر این عبارات توصیفی بر روی بسته بندی غذای سگ و گربه ها دیده می‌شوند، هر چند که مشاهده آنها بر روی بسته غذای دیگر حیوانات خانگی هم چندان عجیب نیست.

مصارف و ویژگی‌های محصول نهایی:

غذای سگ، غذای گربه، غذای ماهی، غذای میگو، خوراک مرغ

غذای خشک ارزان تر از غذای‌های کنسروی یا غذای خانگی می باشد
غذای خشک نتیجه ی مثبتی بر دندان‌ها گذاشته و کثیفی و پس مانده‌های مواد غذایی و جرم دندان‌ها را برطرف می‌کند.
غذاهایی که در آنها از پروتئین حیوانی استفاده شده و از کیفیت مطلوب تری برخوردار هستند، گربه را بیشتر سیر نگه می‌دارد.
مزیت دیگر این ماده غذایی نسبت به سایرغذاها دارد این است که نگاه داشتن غذای خشک برای مدت طولانی تری در محیط خارج می‌باشد در صورتیکه کنسرو باز شده و خارج از یخچال در کمتر از 2 ساعت باید مصرف شود.

نکات زیر می تواند عوامل توجیه پذیر بودن احداث کارخانه غذای حیوانات خانگی باشد.

  • ممنوعیت واردات نمونه‌های خارجی و نیاز به محصول داخلی
  • طراحی و راه اندازی صفر تا صدی خطوط تولید غذای حیوانات خانگی کاملا ایرانی
  • نیاز به ایجاد اشتغال در شرایط کنونی کشور
  • راه اندازی محصول مورد نیاز کشور در راستای رونق تولید
  • تامین مواد اولیه کاملا ایرانی و دسترس
  • سرمایه اولیه نسبات کم در برابر صنایع دیگر حتی دیر صنایع غذایی مانند ماکارونی و چیپس
  • نداشتن رقبای قدرتمند به دلیل تازه تاسیس بودن کارخانجات

 کاربرد محصول

بخش عمده‌‎ای از سلامت حیوانات خانگی به تغذیه آنها بستگی دارد، با استفاده از خوراک آماده حیوانات می‌توان سلامت آنها را تضمین کرد. محصول موردنظر طرح غذای خشک مورد استفاده سگ و گربه می‌‎باشد و کاربرد خوراکی برای حیوانات خانگی دارد.

بازار محصول

براساس آمار گمرک واردات رسمی غذای سگ و گربه در سال 1396، حدود 5,000 تن بوده که معادل 10 میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است. بیش از 80% واردات از کشورهای فرانسه، آلمان و ايتاليا انجام شده است و از لحاظ ارزش نسبت به سال قبل دو برابر شده است.                                                                                     

                                                                              pet

روش تولید 

این خط تولید بسته به مواد اولیه ورودی دارای محصولات مختلف برای تغذیه سگ و گربه می‌باشد. پروسه تولید آن به این صورت می‌باشد که مواد اولیه اعم از پودر گوشت، آرد یا خرده انواع غلات و انواع پره میکس‌ها (Premix) و غیره داخل دستگاه مخلوط کن (Mixer) مخلوط گردیده و به فیدر اسکترودر و از آنجا به اکسترودر توسط کانوایر ماردون (Screw conveyor) انتقال می‌یابد. داخل اکسترودر این مواد همراه با دما و فشار فشرده گشته و پخت می‌گردد . سپس بسته به شکل دلخواه از اکسترودر خارج گردیده و بویسله کاموایر هوایی (Air conveyor) به داخل خشک کن (Dryer) انتقال می‌یابد و این محصول رطوبت‌زدایی گشته و توسط کانوایر تسمه‌ای به داخل دستگاه دراژه (Coating .Flavoring) منتقل می‌گردد. در این دستگاه محصول روغن پاشی شده و با اسانس‌ها و پودر‌های مختف طعم‌دار می‌گردد. بعد از این مرحله به میز سرد کن رفته و آماده بسته‌بندی می‌گردد.

متن را اینجا بنویسید ...

ویدیوی خط تولید خوراک حیوانات خانگی(سگ و گربه) 

تعریف دوره بازگشت سرمایه متحرک (DPBP) و روش محاسبه...

Related Posts

 

کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
متن عکس را داخل کادر وارد کنید

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://armanin.ir/