rubber-floor-types

معرفی محصول 

کفپوش های لاستیکی یا کفپوش های گرانول، برای پوشاندن سطح های مختلف پارک ها و فضاهای ورزشی کاربرد دارند. کفپوش های گرانول را کفپوش های پلاستیکی، ورزشی، ضربه گیر و همچنین کفپوش های پارکی هم می نامند. وزن کفپوش های گرانولی بالا است و به دلیل سنگین بودن وقتی روی زمین قرار می گیرند ثابت در جای خود می ماند اما با این حال می توان برای تثبیت دائم این کف پوش ها را با چسب و پیچ در جای خود محکم نمود. 

انواع کفپوش لاستیکی و کاربردهای آن 

عموماً کفپوش‌های لاستیکی را به دوشکل تولید می شود، که انتخاب آن‌ها می‌تواند به مکان، شرایط نصب و ظاهر بستگی داشته باشد:

  • قطعه‌ای:

حالت قطعه ای که نصب آن‌ها از حالت ورقه‌ای ساده‌تر است، زیرا در قطعات تکی کوچکتری هستند بنابراین جابه‌جایی و مرتب کردن آن ها آسان تر است. این نوع در فضاهای بازی و باشگاه های ورزشی کاربرد بیشتری دارد.

  • ورقه‌ای:

حالت ورقه ای که دارای امتیاز مقاومت بیشتر در برابر رطوبت بوده زیرا درزهای کمتری دارد، اما نصب این لاستیک‌ها در مقایسه با قطعات لاستیکی نیاز به دقت بیشتری دارد.

کفپوش لاستیکی از نظر محیط زیست نیز مفید  می باشد. زیرا که میلیون‌ها تکه لاستیک غیرقابل استفاده به جای دفن و سوزانده شدن و آلوده کردن آب و هوا  از ذراتی چون بنزن، استیرن، فنول، بوتادی‌ان و دیگر ترکیبات سمّی  تولید مجدد لاستیک اتومبیل از آن‌ها به دلیل موانع کیفی با محدودیت روبه‌رو است، اما می‌توان از آن‌ها مجدّداً برای تولید کفپوش لاستیکی استفاده کرد، و یکی از مشکل‌زاترین منابع زباله را کاهش داد. همچنین می‌توان کفپوش‌های لاستیکی را پس از سال‌ها استفاده از کف آن مکان جدا کرد و مجدّداً آن‌ها را در فضاهای جدید نصب نمود، بنابراین از صرف انرژی و منابع برای تولید مواد کفپوش جدید کاست.

کاربردهای کفپوش ها :

  • استفاده در پارک و فضای بازی کودکان
  • استفاده در کفپوش باشگاه های بدن سازی  و سالن های ورزشی
  • استفاده در پارکینگ ها
  • استفاده در استخر
  • استفاده در محل نگهداری حیوانات و اسطبل ها
  • استفاده در پل عابر پیاده
  • استفاده در فضاهای روباز

آمار محصول

کد آیسیک محصول 25191361 - 2519512335- 2519412334
کد تعرفه گمرکی محصول 40169100
تعداد واحد های فعال15
تعداد واحدهای طرح18

پروسه تولید 

 در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻔﭙﻮش, ﮔﺮاﻧﻮﻟﻬﺎی ﻻﺳﺘﯿﮑﯽ ﺑﺎ ﭼﺴﺐ ﭘﻠﯽ ﯾﻮرﺗﺎن و رﻧﮓ در ﻣﺨﻠﻮط ﮐﻦ ﻫﺎ , ﺗﺤﺖ زﻣـﺎﻧﯽ ﻣﺸﺨﺺ و ﺑﺎ ﻓﺮﻣﻮﻟﻬﺎی ﺧﺎص ﻣﺨﻠﻮط ﺷﺪه و ﺳﭙﺲ ﻣﺨﻠﻮط ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه ﺑﺎ ﺟﺮﻣﯽ ﻣﺸﺨﺺ (ﺿﺨﺎﻣﺖ ﮐﻔﭙﻮش ﺗﻮﻟﯿﺪی) در ﻗﺎﻟﺒﻬﺎی ﻣﻮﺟﻮد رﯾﺨﺘﻪ ﺷﺪه و در ‫ﭘﺮس ﮔﺮم ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ و در ﻓﺸﺎر و دﻣﺎی ﻣﺸﺨﺼﯽ ﭘﺨﺘﻪ ﻣﯽ ﮔﺮدﻧﺪ. در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﭘﺮﺳﻬﺎ ﺗﺨﻠﯿﻪ و ﻣﺤﺼﻮل ﺑﻪ اﻧﺒﺎر ﻫﺪاﯾﺖ ﻣﯽ ﮔﺮدد.‬‬‬‬‬‬
خمیر مایه لاستیک در دستگاه مخلوط کن آماده می شود که توسط تسمه نقاله به آسیاب مخلوط کن وارد می شود و توسط دستگاه خنک کننده از حرارت آن کاسته می شود دوباره وارد آسیاب مخلوط کن شده و شمار لاستیکی انجام می شود بعد از آن دوباره کاهش دما صورت میگیرد سپس وارد رول خرد کن شده و نهایتا توسط دستگاه پرس لاستیک فرش که دارای قالب های متفاوت می باشد به محصول نهایی تبدیل می شود. برای تهیه گرانول های لاستیکی در این طرح از بازیافت لاستیک خودرو استفاده میشود.به این صورت که ابتدا لاستیک به دستگاه خورد کن منتقل شده و به قطعات یک سانتی تبدیل می شوند و سپس پس از عبور از دستگاه مگنت قطعات فلزی آن جدا شده و سپس عملیات جدا سازی الیاف انجام شده و به دستگاه آسیاب ثانویه هدایت می شود و پودر لاستیک تولید می شود.

برآورد مالی 

شرح مقدار/تعداد واحد
ظرفیت سالانه محصول 720000 تن
تعداد نیروی انسانی موردنیاز30نفر
مساحت موردنیاز5000متر مربع
خرید ماشین آلات5720میلیون ریال
اعداد و ارقام تخمینی می باشد و قبل از انجام مطالعات امکان سنجی قابل استناد نمی باشد.
برای برآورد دقیق مالی و انجام مطالعات امکان سنجی طرح، با کارشناسان شرکت آرمانین ارتباط برقرار کنید