download

فروش لوکس ملاقاتی موفق بین مشاور فروش و مشتری است. اجازدهید از خودمان شروع کنیم که بپرسیم دلایل خرید چه هستند و چه دلایلی ممکن است باعث فروش ناموفق شود. 

دلایل خرید: میل به خرید کردن

 از نظر بسیاری از افراد، فروشنده باید نیازهای مشتری را به منظور ارائه یک محصول درست بداند. ممکن است تئوری عرضه و تقاضا در علوم اقتصادی درست باشد، اما در زمان فروش به مشتری باارزش به‌طور کامل کاربرد ندارد.گاهی پیشنهاد، سفارش ایجاد می‌کند. برای اقلام لوکس، تقاضای واقعی وجود ندارد. چرا شما درحالی‌که حتی نمی‌دانید چند کیف از قبل دارید نیاز به کیف دستی دیگری پیدا می‌کنید؟ خرید لوکس می تواند تفننی انجام شود. یک مشاور فروش خوب گاهی می‌تواند میل به یک کیف دستی در مشتری که برای چیز دیگری به فروشگاه آمده را با موفقیت ایجاد کند.

دلایل نخریدن: ترس

ممکن است خریدار با خود بگوید که خرید یک کیف دستی جدید ضروری نیست و او ممکن است فکر کند باید زمان بیشتری را درباره چیزهای دیگر درنظر بگیرد. پس او توضیح کلاسیک و وحشتناکی می‌دهد: "اجازه دهید که درباره آن فکر کنم"

زمانی که مشتری خرید نکند، بعضی از مشاوران فروش واقعا از خود می پرسند: " چرا مشتری خرید نکرد؟" تنها یک برگ خرید مهم است که تصمیم خرید را مسدود کند: ترس.

زمانی که ترس قوی‌تر از میل است، مشتری همیشه از غریزه اصلی خود پیروی می‌کند: فرار از خطر.

در حالت کسب‌و‌کار ، خریداران حرفه‌ای فهرستی از معیارها برای تصمیم‌گیری ایجاد می‌کنند. از آنجا که نیاز است تصمیمی اتخاذ شود، خریدار می‌تواند گزینه‌های متفاوت را مقایسه و رتبه بندی کرده و بهترین را انتخاب کند. تصمیم نهایی ممکن است تنها ۸۰% معیارها را برآورده نماید، اما از آنجایی که فرض شده بهترین گزینه باشد، هنوز هم انتخابی مطلوب است.

یک مشتری هرگز کالایی را تنها با ۸۰% رضایت نمی‌خرد و هرگز با احتمال پشیمانی خرید نمی‌کند. همه موضوع خرید لوکس درباره خرید لذت است

 عقلانیت در تصمیم‌گیری

بخش عقلایی در فرایند تصمیم‌گیری، عمدتا مرتبط با بخش عملکرد محصول است. از نظر یک مشتری، کیف باید دارای اندازه مشخص، وزن مشخص و چرم بارنگ خاص باشد. اما ممکن است مشتری نتواند به ما بگوید که منظورش از اندازه مشخص چیست. مشاوران فروش باید به طور دقیق مشخص کنند که مشتری چه سایزی می خواهد.

احساسات در فرایند تصمیم‌گیری

بخش عمده‌ای از تصمیمات متکی به برگ خریدهای احساسی است. مشتری تنها به دنبال یک کیف با سایز مناسب نیست، بلکه رنگ و طرح کیف نیز مهم است. مشتری به دنبال خریدی است که تجربه خرید یک کیف دیگر را به او بدهد.

اولین احساس توسط برند ایجاد می‌شود. کیف‌دستی مشابه لوگوی برندی متفاوت، ازنظر مشتری ممکن است خریدی متفاوت باشد. به همین دلیل برند بودن یکی از مهم‌ترین عوامل انگیزشی در خرید محسوب می‌شود.

تنش و استرس

صحبت مالی درباره خرید مهم است. اما از نظر احساسی، مشتری در سراسر فرایند تصمیم‌گیری دارای تنش واقعی است. اینجاست که شما باید از این بار روانی آگاه بوده و شریک خوبی برای مشتری خود باشید.

تنش مشتری بستگی به معیارهای زیر دارد:

  • مقدار (اهمیت پولی)
  • تکرار (عادت به این چنین خرید)

ترغیب مشتری برای خرید لوکس

فرایند تصمیم مشتری بستگی به خواسته‌ها دارد تا نیازها. اما درعین حال، مشتری دارای نگرانی‌هایی است، و نگرانی‌ها دلایل فروش ناموفق هستند. برای موفقیت، مشاور فروش نیاز به ایجاد خواسته قوی در مشتری و کاهش همه نگرانی‌ها دارد. درواقع مشاوران فروش نیاز به مدیریت بخش عاطفی تصمیم دارند، نه فقط بخش عقلایی.

برای دستیابی به نتایج خوب، مهم است بدانید که روح واقعی فروش لوکس، ترغیب است. پیشنهاد می‌شود از قدرت رویکرد ترغیب درک کاملی پیدا کنید.

۴ ویژگی موفق ترین فروشندگان دنیا:

یک فروشنده اگر چهار ویژگی زیر را داشته باشد شرایط موفقیت گام به گام را داراست:

١- از محصولی که می فروشد اطلاع کامل داشته باشد

٢- در پیگیری از مشتریان، نظم و اخلاق داشته باشد

٣- صداقت داشته باشد

۴-خود به محصولی که می فروشد باور داشته باشد

آخرین فوت کوزه گری این است که بدانیم با هر مشتری باید براساس طرز تفکر و ویژگی های رفتاری اش مذاکره کنیم، نه اینکه در گفت وگو با همه مشتریان از عبارات یکسانی استفاده کنیم. فروشنده ای که این گونه عمل می کند، فرقی با یک روبات یا پیام ضبط شده تلفنی ندارد.

اما رسیدن به این فوت، کار دشواری است و به سه عامل زیر نیاز دارد:

١- تجربه می خواهد، آن هم نه تجربه های تکراری، بلکه تجربه های متفاوت که با کنار گذاشتن ترس از ورود به فضاهای جدید به دست آمده باشد.

٢-مطالعه می خواهد، آن هم مطالعه ای که در کار استفاده شده باشد و شما هم بتوانید استفاده کنید. مطالعه در مورد ویژگی های رفتاری، بهترین گزینه است.

٣- ابزار مناسب می خواهد، آن هم ابزاری که همیشه و همه جا در اختیار شما باشد تا نیازی نداشته باشید که پرونده مشتریان را در ذهن یا جاهای پراکنده جمع کنید