کمپرسورهای صنعتی (Oil-inject) مورد استفاده در شرکت های تولیدی (خودروسازی، پالایشگاه، فولاد سازی، نساجی، شیشه، لوله سازی، سیمان).
بطور اختصار می توان به امکانات : حفاظتی ، امنیتی ،موزیک ، روشنایی ، پریزهای برق یا هر نوع مصرف کننده الکتریکی دیگر ،گرمایش و سرمایش ، پرده ها یا سایه بان های الکتریکی در یک خانه اشاره نمود .
تجهیزات کنترل شونده توسط سامانه ( ساختمان هوشمند ) می تواند شامل کل یا بخشی از موارد فوق باشد که در ادامه به آنها اشاره شده است .
کلیه سیستم های اتوماسیون ساختمان مبتنی بر چند بخش اصلی می باشد :
1. حسگرها بعنوان ابزارهای تشخیص یا اندازه گیری
2. عملکردها برای اجرای فرامین برنامه ریزی شده
3. ماژول های کنترل ( واحد های کنترل ) بعنوان رابط بین کاربر ( انسان ) و سیستم
کمپرسور فشارقوی – بوستر کمپرسورکمپرسور فشارقوی – بوستر کمپرسور ؛ این کمپرسور مدل جدید مطابق نیاز و خواسته شما برای هر برنامه ای ساخته شده است.هوای فشرده شده از قبل را تا فشار بالاتري متراکم ميسازد، بوستر کمپرسور بيشتر براي جبران فشارهايي که در طول خطوط لوله هاي طويل افت کرده است مورد استفاده قرار ميگيرد و يا در مواردي که به فشار بالاتري نياز هست،استفاده ميشود. تراکم در اين کمپرسورها ممکن است يک يا چند مرحله اي باشد و نيز ممکنست از نوع ديناميکي يا جابجايي باشد،در اين موقع کمپرسورهاي پيستوني رايج تر از بقيه کمپرسور ها هستند. توان مورد نياز براي کمپرسور هاي کمکي با افزايش نسبت فشار افزايش پيدا ميکنند در حالي که جرم در حال حرکت نزولي مي باشد،منحني مقتضيات توان که تابعي از فشار ورودي است از نظر شکل شبيه منحني پمپ خلا ميباشد
کمپرسور اسکرو بدون روغنفشار حدود کمتر و در بلوکه پر فشار تا ميزان درخواستي فشرده ميگردد. • قبلا کمپرسورهای مارپیچی دارای شکل متقارنی بودند و در محفظه فشارآنها از مایع استفاده نمیشد. به همین دلیل به آنها کمپرسورهای مارپیچی روغنکاری نشونده یا خشک میگفتند. بعدها در کمپرسور مارپیچی روغنکاری نشونده سرعت بالائی بوجود آمد که دارای شکل مارپیچ نامتقارنی بود. این شکل نوين روتور بطور چشمگیری منجر به افزایش راندمان شد، این افزایش کارائی به علت کاهش نشت در دستگاه بود. • • در کمپرسورهای مارپیچی خشک از یک چرخ دنده بیرونی استفاده میشود تا روتورهای چرخشی را که در جهت عکس یکدیگر حرکت مینمایند، هماهنگ کند. از آنجائیکه روتورها نه با یکدیگر و نه با محفظه تراکم کمپرسور تماس پیدا میکنند بنابراین در محفظه تراکم نیازی به روغن کاری نیست در نتیجه هوای فشرده شده کاملاً عاری از روغن است. • روتورها و محفظه با دقت بسیار زیادی ساخته میشوند تا نشت روغن از قسمت تراکم به قسمت ورود هوا به حداقل برسد. نسبت فشار هوا اختلاط شده توسط اختلاف درجه حرارت بین ورودی و خروجی، محدود میشود. به همین دلیل است که کمپرسورهای مارپیچی روغنکاری نشونده را غالباً به صورت چندین مرحلهای میسازند.
کمپرسور اسکرو روغن کاری شوندهدر اين نوع کمپرسور اجزا اصلي هواساز شامل روتورهاي نر و مادگي ميباشد،زمانيکه به طرف هم حرکت ميکنند،حجم بين آنها و محفظه کاهش مي يابد.هر واحد هواساز در کمپرسور مارپيچي داراي نسبت فشار ثابتي است که بطول مارپيچ،فاصله ميان دنده هاي مارپيچ و شکل مجراي تخليه آن بستگي دارد. يک نوع تقسيم بندی کمپرسور براساس پر تابل يا ثابت بودن آن است ، توليد کنندگان کمپرسورهوا براساس نياز به توليد و طراحی اين دو نوع کمپرسور پرداخته اند . توليد کنندگان داخل ایران از جمله بهترین توليد کنندگان کمپرسور پرتابل ديزلی ، برقی و بادی هستند . يکی از معتبرترين سازنده کمپرسور هوا که حدود 150 سال در اين زمينه بوده است شرکت انگرسول رند Ingersoll-rand می باشد ، که رضايت زيادی در ايران جلب اين نوع برند می باشد . کمپرسور اسکرو روغن کاری شونده ” کمپرسور اسکرو روغن کاری شونده ” کمپرسور اسکرو روغن کاری شونده کمپرسور باد : از فشرده سازی هوا که کاربرد فراوانی دارد می توان به باد تاير خودروها اشاره کرد که توسط کمپرسور باد انجام می شود .