1- موتور: موتور شش سیلندر پرکینز TBL 450دارای 115 اسب بخاربا پمپ انژکتور دلفی بوده و قابلیت افزایش توان تا hp150 را نیز دارا می باشد.موتور به کار رفته تحت لیسانس پرکینز انگلستان ساخت شرکت موتور سازان تراکتورسازی میباشد.
2- درایو لاین(اکسل جلو، اکسل عقب و گیربکس): ساخت شرکت CARRARO ایتالیا میباشند که گیربکس آن به صورت سیستم اتوماتیک توربین دار چهار سرعته بوده و سرعت آن 45 کیلومتر بر ساعت میباشد که بدین منظور از ترمزهای نسل جدید با 4 دیسک بزرگ غوطه ور در روغن برای هر چرخ استفاده شده است که باعث افزایش قدرت ترمزگیری در سرعتهای بالا شده است.
3- سیستم هیدرولیک : مجموعه پمپ چدنی دنده ای با دبی جمعا 150لیتر در دقیقه متصل به گیربکس و حداکثر فشار کاری 275 بار این سیستم دقیقا عملکرد و قدرت حفاری مشابه بیل مکانیکی را ارائه می دهد.
4- فیلتراسیون روغن هیدرولیک : مبحث فیلترینگ از مهمترین مباحث مربوط به بحث هیدرولیک می باشد چر اکه در صورت عدم صحیح بودن فیلترینگ، باعث نفوذ ذرات به داخل روغن گشته و مشکلات عدیده ای را در پمپ،شیر و جکهای هیدرولیک به وجود می آورد که این مهم در محصولات شرکت گازار لودر با تعبیه فیلتر رفت و برگشت در مسیر روغن هیدرولیک کاملا مرتفع گردیده است.
5- باکت چهارمنظوره : ( برحسب درخواست مشتری) دارای باکت 1.5 مترمکعب و تیغه تسطیح کننده ( برای پرکردن سریع کانال ) لولر و شاخک لیفتراک ( برای حمل پالت و لوله گذاری) که عملا کارایی بیل بکهو را چهار منظوره می کند.
6- سیستم خنک کننده روغن هیدرولیک: این سیستم در ایران نخستین بار در این شرکت طراحی و ساخته شده است و با خنک کردن روغن هیدرولیک در یازده مرحله و سیستم Bypass برای کنترل فشارآن علاوه بر افزایش طول عمر و عملکرد قطعات هیدرولیک ، زمان بهره برداری از دستگاه را در مناطق گرمسیر افزایش می دهد. همچنین در سیستم هیدرولیک اکثرا از لوله های فولادی هیدرولیکی فشار بالا استفاده شده که در عین حال باعث خنک کاری مجدد روغن نیز می گردد.
7- کابین با استاندارد ایمنی FOPS : کابین به نوعی طراحی و ساخته شده است که در صورت اصابت کابین به ضربات خارجی و یا واژگون شدن سلامت راننده را حفظ نماید و از نظر ارتعاشات و صدا عایق بوده و داری بخاری و کولر جداگانه می باشد.
8-صندلی راننده : صندلی استفاده شده در دستگاه های شرکت گازار لودر تبریزمحصول شرکت GRAMMER آلمان میباشند که از لحاظ ارگونومی بهترین وضعیت را برای راننده فراهم آورده تا کمترین خستگی را متوجه راننده نمایند.
9- سیستم قفل دکل اصلی بیل: سیستم قفل دکل اصلی بیل عقب بصورت هیدرولیکی و مکانیکی در زمان ترانسپورت دستگاه، دکل بیل عقب را قفل کرده و از وارد شدن ضربات به جک اصلی و افت دکل عقب جلوگیری نموده و باعث افزایش عمر جک اصلی بیل عقب می گردد.
10- ظرفیت مخازن : ظرفیت باک گازوئیل 200 لیتر بوده که زمان استفاده از دستگاه را در مناطق دور از دسترس سوخت، بالا می برد. و ظرفیت مخزن هیدرولیک 100 لیتر میباشد.
11-ظرفیت تحمل بار اکسل ها ظرفیت تحمل بار توسط اکسل جلو 13 تن و اکسل عقب 27 تن میباشد.
12- دکل تلسکوپی با عمق حفاری 6 متر (بر حسب درخواست مشتری) بیل بکهو TBL400 با بیل عقب تلسکوپی توانایی حفاری تا عمق 6 متر را داشته و همچنان می تواند به عنوان جرثقیل برای حمل جهت لوله گذاری با ظرفیت 500kg و سطح دسترسی افقی 7 متر با زاویه چرخش 180 درجه عمل نماید.
13-مدار چکش هیدرولیکی ( برحسب درخواست مشتری) سیتم مدار چکش هیدرولیکی(پیکور)اولین با توسط شرکت گازار لودر روی بکهو لودر های تولیدی در ایران نصب گردیده است که جایگزین مناسبی برای کمپرسورهای بادی بوده و قابلیت شکستن آسفالت، بتن و سنگ در عملیات حفاری را دارا میباشد.
14 - وزن دستگاه 8/5 تن و سیستم قفل دیفرانسیل: با طراحی شاسی یکپارچه فلزی برای مدل TBL400 و بالا بردن وزن دستگاه عملکرد آن بالا رفته و قدرت حفاری بیل جلو و عقب را افزایش داده و در مناطقی که احتمال لغزنده بودن سطح وجود دارد ثبات دستگاه را افزایش می دهد و همچنین از نظر استحکام شاسی قدرتمند تر از محصولات مشابه است.
15-جکهای استفاده شده در این دستگاها از نوع فورج و دوبل کروم می باشد .
16- نیروی برش خاک بیل عقب 64 کیلونیوتن و نیروی برش خاک لودری 69کیلو نیوتن می باشد.
17- کلیه قطعات و مجموعه ها پس از شستشو و چربگیری و فسفاتینگ توسط رنگ پودری کوره ای پوشش داده شده و در درجه حرارت 250-220 درجه سانتیگراد پخت میگردد.
18-دکل بلند ( برحسب درخواست مشتری): یکی از ویژگیهای دکل ذکر شده عمق حفاری بالای آن (5.5 متر) می باشد که در مقایسه با دکل تلسکوپی قدرت آن بیشتر بوده و حفاری در عمق زیاد با قدرت بالا را ممکن میسازد.
19- ویژگی های طراحی TBL 450 & TBL400 در طراحی بکهو لودر TBL 450 & TBL 400 از بکهو لودر های روز دنیا (NewHolland LB90,Case580.Volvo BL71) الگوبرداری شده است، بطوریکه استاندارد های عملکرد بیل عقب و جلو مشابه دستگاه های فوق و جکهای هیدرولیکی بکار رفته عینا مطابق دستگاه های LB90 و Case580 میباشند.(تامین کننده خارجی مشترک)در مورد سیستم هیدرولک (پمپ هیدرولیک وشیر) نیز تامین کننده ها مشترک میباشند. رادیاتور روغن آلومینیومی بکار رفته با ضخانت 50 میلیمتر در دستگاه های فوق استفاده میگردند ولی رادیاتور روغن TBL 400 & TBL 450 توربولاتور دار بوده و با ضخامت 100 میلیمتر و با راندمان خنک کاری دو برابر نسبت به آنها مخصوص کار در متاطق گرمسیر میباشد. سیستم برقی دستگاه های فوق الذکر دیجیتالی و دارای برد ECU می باشند ولی در دستگاههای ذکر شده به صورت آنالوگ بوده که قابلیت تعمیر ونگهداری آن راحتتر میباشد