WhatsApp
پیام در واتساپ

سفیدکن عمودی

فروش
0.00 ( 0 )
Capture 3
Capture 3
1
اطلاعات تماس
تلفن همراه: 07..........نمایش
واتساپ: +98
ارسال شده توسط
تاریخ ارسال ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
تاریخ ویرایش: ۱۳۹۹/۰۵/۰۴

توضیحات آگهی

سفید کردن برنج :

برنج قهوه ای حاصل از پوست گیری را به دستگاه سفیدکن وارد می کنند تا با جدا کردن لایه قهوه ای به دانه های سفید رنگ تبدیل گردد. معمولا 20 تا 30 درصد شلتوک را پوست خارجی و حدود 3 تا 5 درصد آن را لایه قهوه ای (سبوس) تشکیل می دهد که دارای ارزش غذایی زیادی نیستند. با توجه به مطالب گفته شده باید 73 درصد دانه شلتوک به برنج سفید تبدیل شود. استاندارد کشور ژاپن برای این منظور 70 درصد می باشد اما به علت های گوناگون نظیر عدم وجود رطوبت مناسب در شلتوک برنج و عدم کارایی دستگاه سفیدکن و نیز در برخی مواقع سفید کردن بیش از حد دانه که خود باعث کاهش ارزش غذایی برنج است، سبب می شود تا این میزان در کشور ما 30 تا 60 درصد واقع گردد. فرایند سفید کردن به فرایندی گفته می شود که لایه سبوس به طور جزئی از برنج قهوه ای برداشته شود اما مکمل این کار دستگاه صیقل دهنده است که گرد و خاک هایی که روی برنج است پاک می کند. هرچه مدت زمان سفید کردن بیشتر باشد درجه پولیش نیز بیشتر می شود.

دستگاه سفید کن برای جداسازی سبوس از برنج مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه مدرن به روش اصطکاکی و با استفاده از سنگ ساینده سبوس را از برنج جدا می کند. مزایای این دستگاه کیفیت بالای سفیدکنندگی، تلفات کم برنج، تنظیم درجه ی سفیدی برنج به صورت دلخواه و کارکرد آسان می باشد. ماشین سفیدکن توسط ساینده های عمومی کار می کند که از بالا به پایین مشخص گردیده و دانه های برنج از طریق دو دهانه ورودی به داخل دستگاه سفیدکن وارد شده و به محفظه فرایند هدایت می شود. ترمزهای عمودی متصل به توری ها به سادگی با چرخاندن چرخ دستی حرکت می کند تا مقاومت درون را تنظیم کنند.

به طور کلی سفید کردن به عمل مکانیکی اطلاق می شود که در اثر اعمال فشار، سایش و یا ترکیبی از اینها موجب حذف لایه سبوس از برنج قهوه ای می گردد.

در سفیدکن فرسایشی عمودی برنج قهوه ای از قسمت فوقانی وارد محفظه سفیدکن شده و از محیط مخروط ناقص به سمت پایین حرکت می کند و در اثر تماس با جداره خارجی و مشبک دستگاه، لایه سبوس از دانه جدا می شود. قسمت اصلی این دستگاه مخروطی است که سطح آن از مواد زبر پوشیده شده است و بعد از مدتی کارکردن مستهلک شده و لازم است تا سطح مخروط مرمت گردد.

مزایای دستگاه:

  • کاهش ضایعات
  • کمترین فشار بر محصول
  • خنک سازی متمرکز و مستمر
  • حداقل فضای لازم
  • حداقل انرژی
  • ظرفیت بالا
  • مناسب برای ارقام مختلف برنج
  • سازگاری برای محصولات با رطوبت های مختلف
  • یکنواختی و بهترین حالت ظاهری محصول استحصالی
  • قابل تنظیم بودن درجه سفیدی برنج با توجه به نیاز و سلیقه مشتریان
  • سرویس و نگهداری آسان

ویژگی ها

کشور سازنده ایران

نشانی


داریون, دهستان داریان, بخش مرکزی, شهرستان شیراز, استان فارس, ایران

امتیاز

کیفیت اطلاعات
کمیت اطلاعات
نحوه پاسخگویی

جزئیات آگهی

شناسه آگهی: 1852
تعداد بازدید: 38994
تاریخ انقضاء: ۱۴۰۴/۰۵/۱۳

کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
متن عکس را داخل کادر وارد کنید
Cron Job Starts