WhatsApp
پیام در واتساپ
زمان خواندن 9 دقیقه (1768 words)

ایده سرمایه گذاری: تولید پودر لباس شویی

58981

معرفی محصول 

 این ماده پودری سفیدرنگ می باشد و از دسته فسفات های متراکم محسوب می گردد.

این مئه از یکی از سازنده های مهم در صنایع شوینده است.سازنده ها اجزای عمده پودرها و مایعات شوینده را شامل شده و باعث افزایش کارایی شستشو سورفاکتانت ها می شوند.سازنده ها یون های سختی آب محلول شستشو (کلسیم و منیزیم) را غیرفعال کرده و از واکنش آنها با سورفاکتانت جلوگیری می نمایند.

پودر لباسشویی عامل پراکنده سازی چرک و جلوگیری از نشست مجدد آن بر روی پارچه می شود همچنین کاهش دهنده رسوبات معدنی بر روی پارچه و سطوح فلزی ماشین لباسشویی ظرفشویی و سطوح سخت می باشد به علاوه پودر لباسشویی دارای خاصیت رسوب زدایی نیز می باشد .

• پودرها به طور کلی ارزان تر از سایر مواد شوینده هستند.
• پودرها بادوام تر از مایعات هستند و به شما امکان ذخیره سازي و خرید به صورت عمده را مي دهد كه باعث صرفه جويي در هزينه ها مي گردد.
• مواد تشکیل دهنده پودر مانند سفید کننده ها و سورفکتانت با ثبات تر است.
معایب :
• پودر به آساني در آب حل نمي شود و باعث ايجاد لكه هاي سفيد روي لباس مي شود، مگر اینکه شما از آب گرم استفاده نماييد كه در صورت استفاده از آب گرم به هزينه و انرژي بيشتري نياز داريد.
• سولفات سدیم درون پودر در درازمدت به سيستم هاي فاضلاب آسيب مي رساند .
• پودر در مقایسه با مایعات حاوی مواد شیمیایی (فيلرهاي درون آن ) بيشتري است.

آمار محصول 

کد آیسیک محصول ۲۴۲۴۱۲۱۲ ، ۲۴۲۴۱۲۱۳
کد تعرفه گمرکی محصول -
تعداد واحدهای فعال14
تعداد واحدهای طرح10

معرفی کاربرد محصول 

شوینده البسه 

بررسی سابقه مصرف محصول 

 استفاده از پودر شوینده در ایران به دهه ۱۳۳۰ می‌رسد. از آن زمان به مرور با افزایش آگاهی و رشد فرهنگ استفاده از پودرهای شوینده افزایش پیدا کرد. اولین واحد تولیدکننده پودر شوینده در سال ۱۳۳۲ با نام شرکت داروگر تأسیس شد و پس از آن در سال ۱۳۴۱ شرکت‌ها پاکسان و پاکنام با هدف تولید پودر شوینده وارد بازار شدند. در آن زمان دو نوع پودر دستی و ماشینی در ایران وجود داشت که هر کدام سه نوع معمولی، خاص و با کاربری ویژه داشتند.

تا سال ۱۳۸۷ این محصول جزو کالاهای مشمول تنظیم بازار بود و دولت جهت حمایت از مصرف کننده به تولیدکننده یارانه می‌داد. پس از آزادسازی قیمت، تولیدکننده‌ها توانستند انواع دیگر پودر مانند مخصوص لباس‌های رنگی، مشکی، ۵ آنزیم، ۷ آنزیم و … را تولید کنند. از طرف دیگر با تغییر استاندارد پودر شوینده از فرمولاسیون به کارایی یا Performance واحدهای تولیدی توانستند با ایجاد تغییراتی برای بهره‎مندی از بیشترین کارایی و تولید با کمترین قیمت اقدام کنند. این تغییر استانداردها منجر به آزادی عمل تولیدکنندگان شد. در حال حاضر فضای رقابتی‎ای در خصوص فرمولاسیون هر واحد تولیدی ایجاد شده است. به عبارت دیگر هر واحد تولیدی یک فرمولاسیون خاص دارد.

معرفی بازار هدف 

 به گزارش MBA news، ایران جزو چهار گروه بزرگ مصرف‌کننده مواد شوینده پودری و مایع در جهان به شمار می‌رود. بر اساس اطلاعات به دست آمده از سایر منابع سرانه مصرف مواد شوینده در ایران ۷.۵ کیلوگرم است در حالیکه متوسط مصرف جهانی ۸ کیلوگرم است، به عبارت دیگر مصرف سرانه پودر در ایران نصف جهان است. به طور کلی ۹۵ درصد از ایرانیان (حدود ۶۶ میلیون نفر) متقاضی پودر هستند.

افزایش نرخ ارز منجر به افزایش صادرات مواد شوینده به ویژه پودر دستی و محدودیت در واردات شده، همچنین از آنجایی که ظرفیت تولید پودر شوینده در ایران مازاد بر نیاز است موقعیت مناسبی جهت صادرات محصولات شوینده برای برندهای ایرانی ایجاد شده است. به همین دلیل در ایران با تعدد برندهای مختلف پودرماشین لباسشویی مواجه هستیم. در ادامه به بررسی بازار پودر ماشین لباسشویی پرداخته می‌شود.

روش تولید 

 روند فیلتراسیون دوغاب
مایع به وسیله روش کنترل دستی یا اتوماتیک ، دوغاب به دیگ فیلتر کردن بوسیله دوش گرفتن هدایت می شود، فيلتراسيون فرآيند بسيار مهمي در فرآيند توليد پودر شستشو، فيلتراسيون خشك است، اثر مستقیم بر تولید طبیعی یا غیر طبیعی پودر مواد شوینده تاثیر می گذارد. با توجه به دیافراگم برج اسپری نازل ، ناخالصی های گرانول بزرگتر در دوغاب نازل را مسدود می کند و  بنابراین ناخالصی ها دردوغاب باید قبل از آماده سازی دوغاب وارد مرحله بعدی فیلتر شود.
تجهیزات تصفیه مایع :، انواع فیلتر به طور عمده فیلتر قابی، فیلتر گریز از مرکز، فیلتر مجبور، و غیره می باشد..
روند فرسوده سازی دوغاب
مایع به وسیله سیلندر فیلتر به وسیله روش دستی یا کنترل اتوماتیکبه مخزن فرسوده سازی انتقال داده می شود.
در فرسوده سازی دوغاب گرانول های بیشتری حل شده است که در مخلوط حل نشده اند و به طور مساوی با یکدیگر مخلوط می شوند.که دوغاب را ظریف تر می کند، الاستیسیته اطمینان حاصل می شود که تولید به طور مداوم انجام می شود. مخزن فرسوده سازی عمدتا از تجهیزات پوسته و مخلوط کن تشکیل شده است.
واحد خشک کردن اسپری
واحد خشک کردن اسپری از جمله حمل و نقل مایع، اسپری خشک کردن، سلب گاز، فرایند درجه بندی غربالگری

وظیفه فرآیند حمل و نقل مایع است که به طور همگن ، فشرده سازی و حمل آن دوغاب را انجام میدهد.
در نازل دوغاب، توانایی حمل و نقل مایع تاثیر زیادی بر ظرفیت تولید پودر مواد شوینده دارد.
. تجهیزات اصلی این فرآیند عبارتند از: پمپ فشار پایین مایع، فیلتر مغناطیسی، پمپ دوغاب همگن، پمپ فشار بالا، مخزن پر فشار. مخلوط از مخزن فرسوده سازی عبور می کند سپس (با آهنربا قوی) فیلتر مغناطیسی و حذف پین آهن، وارد پمپ همگن برای همگن سازی برای ساختن دوغ ظریفتر میشود و سپس با فشار بالا به فشار خاصی فشرده می شود.
فشار پمپ برای ارسال به نازل در اسپری برج.
انواع پمپ های فشار پایین مایع در حال حاضر پمپ دنده داخلی، پمپ پیچ و غیره هستند
معمولا پمپ های کمپرسور، که پایدار و طولانی مدت هستند، برای ظرفیت کمتری استفاده می کنند، اما موقعیت سطل فرسوده سازی باید بالاتر باشد.
انواع همگن بودن دوغاب :پمپ همگن نوع آسیاب دوار با سرعت بالا و چند لایه دوار با سرعت بالا می باشد.
نوع تیغه هموژنیزاسیون، ظرفیت انتقال و قیمت هموژنازر بالاتر از پمپ همگن، و آن را در پروژه های بزرگ ظرفیت استفاده می شود. نوع پمپ فشارسنج مایع معمولا پمپ فشار بالا سه پینگر و شش پینگر مخروط نوع پمپ فشار بالا،ظرفیت حمل و نقل و قیمت شش پلاگین کنتورهای نوع فشار بالا پمپ بالاتر ازپمپ فشار بالا tri-plunger می باشد.
مخزن انفجار برای خنک کردن فشار خروجی از دوغاب فشار بالا استفاده می شود.
تجهیزات فرایند خشک کردن اسپری عبارتند از فن هوا اولیه، مشعل، فن هوا ثانویه، اجاق گاز داغ،برج اسپری ، نازل، دمنده گرد و غبار ، فن گاز دم، و غیره.
اجاق گاز انفجاری داغ توسط زغال سنگ داغ ، آجر نسوز و مقاوم.
هوا از طرف فن اولیه در اجاق گاز داغ سوزانده می شود (ذغال سنگ، گاز طبیعی و سوخت روغن) برای تولید گاز احتراق با درجه حرارت بالا، مخلوط با هوای سرد از فن ثانویه برای کاهش دمای گاز احتراق برای رسیدن به یک درجه خاص، وارد برج اسپری میشود ، اجاق گاز انفجاری نیاز به گاز را دارد، برای سوخت نیاز به پمپ سوخت و سوخت مشعل دارد.
برج نازل و جاروبرقی در داخل برج اسپری نصب شده است، دوغاب فشار بالا که می آیداز پمپ فشار بالا، از بالا به پایین، به قطرات کوچک از طریق تمیزه کردن نازل تبدیل می شود در مقابل آبی که با هوای گرم از پایین به بالا از اجاق گاز انفجاری داغ، تماس گرفته می شود در قطرات کوچک تبخیر شده و به ذرات توخالی کوچک خشک می شود، به سمت پایین سقوط می کند.
برج پایین تحت تاثیر گرانش، تماس با هوا سرد و به یک قطره سرد تبدیل می شود سپس موادحاصله را از پایین برج با نوار نقاله به خروجی منتقل می کند.
فرآیند سلب گاز. گاز دم از اسپری پودر برج خروجی ، وارد سیکلون گرد و غبار برای حذف گرد و غبار و به جو از طریق فن دم تخلیه می شود.
تجهیزات فرآیند سلب کردن گاز

معمولا سیلندر گاز، جداساز رسوب،از بین برنده گرد و غبار گاز، هوای سوزاندن گاز، تجهیزات غربالگری، و غیره می باشد .
پودر مواد شوینده به پایین رسوب ساز جداساز تحت عمل گرانش می افتد،جداسازي رسوب در قسمت بالايي از جداسازي هوا و مواد شوينده برگزار مي شود.
پودر مواد شوینده در پایین رسوبساز ، رسوب را جدا می کند و به تجهیزات غربالگری می رود، پودر های با دانه بزرگ روی سطح نظارت به مرز مواد تشکیل دهنده بر می گردد، پودر خوب (به نام پودر پایه) که با دانه های خاص و با توزیع زیر سطح صفحه نمایش به واحد پست ارسال می شود.
نوع جداساز رسوب کوچک است، اثر سیکلون گرد و غبار ایده آل نیست، اما سرمایه گذاری کمی لازم است، به طور کلی می توان برای ظرفیت کوچک و نه الزامات زیست محیطی بسیار بالا استفاده کرد
انواع تجهیزات تصفیه : صفحه نمایش غلتکی، صفحه نمایش ارتعاشی و صفحه چرخان ، صفحه غلتکی ساده است
هزینه های صفحه نمایش ارتعاشی هزینه بیشتر سرمایه گذاری و مناسب برای ظرفیت متوسط، صفحه نمایش روتاری هزینه های بیشتر از سرمایه گذاری صفحه نمایش ارتعاشی و مناسب برای ظرفیت بزرگ است.
واحد پس از مخلوط کردن
برای بهبود عملکرد پودر شوینده جامد ما نیاز به افزودن مواد خام دیگر هستیم ،موادی ، مانند عطر، رنگ آنزیم، غیر یونی، سفید کننده، TAED، عامل ضد کف، و غیره ، اینمواد اولیه ممکن است در دمای بالا تبخیر شوند (مانند عطر، غیر یونی، و غیره) و تجزیه شوند (مثل آنزیم، سفید کننده ، و غیره) ، می تواند به مایع مواد تشکیل دهنده اضافه ن شود، تنها می تواند در مخلوط کردن پودر مواد شوینده اضافه شده است باشد. علاوه بر این، مقدار مشخصی از مواد خام دیگر نیز وجود دارد.
به عنوان یک کربنات سدیم، پنتسودیم، نمک گلوبر و زئولیت را می توان به ترکیبات اضافه کرد، همچنین می توان ظرفیت تولید محصول را بهبود بخشد و هزینه تولید را به پایان رساند.

ماشین آلات مورد نیاز 

Liquid raw material tank area-hot water supply area
Fresh Water Storage Tank
Delivery Pump of Fresh Water
Discharging Pump of Sodium Silicate
Sodium silicate storage tank
Delivery Pump of sodium silicate
Sulfonic acid storage tank

و...

خلاصه برآورد مالی 

شرح مقدار/تعداد واحد
ظرفیت سالانه محصول 7200 تن
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز10نفر
مساحت مورد نیاز700متر مربع
خرید ماشین آلات54800میلیون ریال
تعریف دوره بازگشت سرمایه متحرک (DPBP) و روش محاسبه...

Related Posts

 

کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
متن عکس را داخل کادر وارد کنید

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://armanin.ir/