WhatsApp
پیام در واتساپ
زمان خواندن 6 دقیقه (1126 words)

مراحل راه اندازی کسب و کار کوچک

56543

بر اساس اعلام سازمان کسب و کار های کوچک، بیش از 28 میلیون مشاغل کوچک در آمریکا وجود دارد که 99.7 درصد کل مشاغل آمریکا را تشکیل می دهند.

داشتن یک ایده تجاری منحصر به فرد، طراحی شغلی که انطباق بیشتری با شما و شخصیت شما دارد و به رشد شما کمک می کند و...  همگی از مجموعه دلایلی است که مردم را به شروع یک تجارت برای خود ترغیب می کند.

اما هر کسب و کار کوچکی موفق نمی شود حدود 2/3 این مشاغل فقط در حدود 2 سال پا برجا می مانند. با توجه به این مسئله اگر شما کار فعلی خود را رها کنید و به دنبال کسب و کار خودتان باشید در واقع وارد یک چالش جدی شده اید.

اولین قدم برای شروع کسب و کار خودتان پذیرش این موضوع است که شما در ابتدا راه دشواری در پیش دارید ولی در ادامه با پشتکار و صبر می توانید به موفقیت شخصی خود دست پیدا کنید.

در اینجا ده مرحله برای شروع موفقیت آمیز کسب و کار شخصییتان به شما معرفی می شود.

مرحله 1: انجام تحقیقات گسترده و کامل 

​اگر شما قبلا به کاری که می خواهید انجام دهید فکر کرده اید.  بنابراین اکنون وقت آن رسیده که این ایده را کمی واقعی تر بررسی کنید. آیا ایده شما پتانسیل موفق شدن در شرایط فعلی را دارد؟ قبل از هرگونه اقدامی شما باید ایده خود را اعتبارسنجی کنید.

برای اینکه یک تجارت موفق آمیز باشد باید یک مشکل را حل کند، یک نیاز را برطرف کند یا چیزی که بازار می خواهد را ارائه دهد. برای شناسایی مشکل و نیاز راه های زیادی وجود دارد از جمله تحقیق، آزمون و خطا و... .

در هنگام تحقیقات بازار مورد نظر خود برخی سوالاتی که باید به آنها پاسخ دهید عبارت اند از:

  • آیا به خدمات و محصولات پیشنهادی شما احتیاجی هست؟
  • چه کسی به این محصولات یا خدمات احتیاج دارد؟
  • آیا در حال حاضر افراد دیگری خدمات یا محصولاتی شبیه ایده شما ارائه می دهند؟
  • تجارت شما چگونه قرار است وارد بازار شود؟
  • و....
فراموش نکنید قبل از شروع کار تمامی این سوال ها را چندین بار از خود بپرسید.

مرحله2:  ایجاد یک طرح

​برای ایده شما به واقعیت نزدیک تر شود شما به یک برنامه نیاز دارید. 

طرح کسب و کار، یک طرح است که کسب و کار شما را از مرحله شروع تا ایجاد و در نهایت رشد هدایت می کند و برای همه مشاغل جدید یک امر ضروری است. 

جای هیچ نگرانی ای وجود ندارد برای هر نوع فعالیتی یک طرح کسب و کار متناسب با آن فعالیت وجود دارد.

اگر قصد دارید از حمایت مالی یک سرمایه گذار یا موسسات مالی استفاده کنید به یک برنامه کسب و کار  سنتی نیاز دارید، این برنامه کسب و کار طولانی و کامل است و شامل یک مجموعه مشترک از بخش هایی است که سرمایه گذاران و بانک ها به دنبال ان هستند تا ایده شما را تایید کنند.

اما اگر به دنبال حمایت مالی نیستید، یک برنامه کاری یک صفحه ای ساده نیز می تواند هدف شما و راه رسیدن به آن را برای شما شفاف سازی کند.

مرحله 3: برنامه ریزی امور مالی

​ایجاد کسب و کار کوچک به پول زیادی نیاز ندارد اما مقداری سرمایه گذاری اولیه و هزینه های جاری وجود دارد که باید قبل از شروع کار به محل تامین آنها فکر کرد.

لیستی از هزینه های مورد نیاز خود در طول یک سال کاری شامل (هزینه مجوزها، هزینه تجهیزات، هزینه های حقوقی، هزینه بیمه، هزینه برند سازی، تحقیقات بازار، اجاره ملک، هزینه انرژی و ... ) تهیه کنید.

مجموع این هزینه ها سرمایه اولیه موردنیاز شما را تشکیل می دهد.

مرحله 4: انتخاب یک ساختار تجاری 

​کسب و کار شما می تواند به صورت مالکیت شخصی، مشارکت و یا یک شرکت با مسئولیت محدود باشد.

نهاد تجاری که انتخاب می کنید، حتی در نحوه پرداخت مالیات شما نیز تاثیر گذار است. شما ممکن است در ابتدا یک ساختار اولیه برای کسب و کار خود انتخاب کنید ولی در ادامه با پیشرفت کارتان ساختار خود را ارزیابی و آن را تغییر دهید.

بسته به پیچیدگی کسب و کارتان شما برای انتخاب یک ساختار مناسب می توانید از یک مشاور یا وکیل کمک بگیرید.

مرحله 5: انتخاب یک نام تجاری مناسب 

 نام کسب و کار شما تقریبا در هر جنبه از کسب و کارتان نقش دارد، پس سعی کنید یک نام مناسب برگزیند.دقت کنید به تمام مفاهیم بالقوه فکر کنید، تمام گزینه های مدنظر خود را تحت بررسی قرار دهید و نام تجاری خود را انتخاب کنید.

پس از انتخاب نام تجاری مدنظرتان مطمئن شوید این نام فقط مختص شماست و شرکت مشابهی از این نام استفاده نمی کند.

مرحله 6: اخذ مجوزها و گواهی نامه های لازم 

وقتی که کسب و کار خودتان را راه می اندازید این مرحله بخشی از روال کار است.

انواع مجوزهای کسب و کارهای کوچک وجود دارد که بسته به نوع فعالیت شما می تواند متفاوت باشد. شما باید در مورد مجوزهای مربوط به کارتان و نحوه اخذ آنها تحقیق کنید.

 مرحله 7: انتخاب یک سیستم حسابداری مناسب

​وقتی شما کسب و کار مورد نظرتون راه اندازی  می کنید به یک سیستم حسابداری نیاز دارید، که گردش حساب، درآمد و هزینه ها، مالیاتتان و... را ثبت و بایگانی کند. این کار را یا خودتان باید انجام دهید یا از یک حسابدار کمک بگیرد، در هر صورت شما به یک سیستم حسابداری احتیاج دارید.

مرحله 8: مشخص کردن مکان کسب و کارتان 

​مشخص کردن مکان انجام کسب و کارتان برای سازماندهی کسب و کارتان بسیار مهم است.

شما نیاز دارید تا راجب به محل کسب و کارتان فکر کنید و مطمئن شوید که محل کسب و کارتان برای نوع کاری که انجام می دهید مناسب است یا نه!

مرحله 9: تیم خود را آماده کنید.
 

​اکنون زمان آن رسیده که تیم خود را استخدام کنید. مسئولیت ها و موقعیت های شغلی موردنیاز خود را مشخص کنید و افرادی متناسب با آن جایگاه شغلی انتخاب کنید. دقت کنید تیم شما باید مانند اعضای خانواده تان باشند تا در موقع مشکلات و سختی های کار به یکدیگر انگیزه و امید دهید.

 مرحله 10: ترویج و تبلیغ کسب و کار

زمانی که کسب و کار شما راه میوفتد باید سعی کنید هر روز تعداد بیشتری مشتری جذب کنید. این کار را با بیان کردن یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد، یا ایجاد یک برنامه بازاریابی شروع کنید.

​هنگامی که این 10  مرحله را به پایان رساندید شما تازه در شروع راه هستید و به یاد داشته باشید موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد با صبر و شکیبایی و تلاش بیشتر شانس خود را برای یک کسب و کار موفق افزایش دهید.

راهنمای تهیه طرح توجیهی (مطالعات امکانسنجی)- بخش 1
تورم چیست؟

Related Posts

 

کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
متن عکس را داخل کادر وارد کنید

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://armanin.ir/