WhatsApp
پیام در واتساپ
زمان خواندن 7 دقیقه (1372 words)

آموزش گام به گام کامفار (comfar III) - بخش 4

20200203-051828

فهرست های comfar 

4 - فهرست نمایش (display menu): 

​پیش تر گزینه های فایل- پرونده، طرح - نمونه، ویرایش در فهرست نرم افزار کامفار در بخش های قبلی توضیح داده شد، حال به توضیح فهرست نمایش می پردازیم.

فهرست نمایش از گزینه های عمودی، افقی، نمایش کامل ، زبان و رنگ ها تشکیل شده است.

نمایش عمودی (vertical): 

تمام لیست های موجود نرم افزار در یک وضعیت عمودی نمایش داده خواهند شد. تمامی دوره های زمانی پروژه طرح ه به طور عمودی فهرست بندی می شوند. به عنوان مثال در بخش ماشین آلات و تجهیزات تمامی گزینه های مقدار، قیمت و مبلغ به شکل ستونی نمایش داده می شوند.

نمایش افقی (horizontal): 

​وضعیت نمایشگر افقی اجازه می دهد که داده های هم تراز در تمام گره های میان یک گروه از گزینه ها در سرشاخه ورودی قرار گیرد. صفحه افقی تنها برای گروه های اصلی منتخب موجود است. برای یک پروژه صنعتی گروه های ارائه شده برای این نوع عبارت است از: 

  • هزینه های سرمایه گذاری
  • هزینه های تولید
  • برنامه فروش
  • منابع تامین مالی
در صفحه نمایش افقی، پارامترها و دوره های زمانی طرح به صورت افقی فهرست بندی می شوند.

نمایش کامل (extend full): 

​این گزینه فقط برای نمایش کامل زیر گره های یک گره اصلی استفاده می شود. به عنوان مثال هرگاه این گزینه فعال باشد با کلیک روی گره ی"پروژه -  ورود داده ها" تمامی گره های چارت نمایش داده می شود اما هرگاه این گزینه فعال نباشد فقط اولین سطح از زیر گره ها نمایش داده می شوند.

زبان ها (languages): 

​برای انتخاب نوع زبان موردنیاز می توانید از زبان های موجود در کامپیوتر استفاده کنید. زبانی که برای چاپ انتخاب می شود در میله فهرست چاپ وجود دارد. زبان پیش فرض استاندارد برای چاپ، زبان مکالمه است.

رنگ ها (colours): 

​در این قسمت شما می تواند رنگ های استفاده شده در نرم افزار را تغییر دهید. با کلیک روی هر قسمتی که می خواهیم رنگ آن تغییر کند و انتخاب رنگ موردنظر این کار انجام می پذیرد. در هر قسمت با انتخاب گزینه موارد قردادی تمامی رنگ ها به حالت پیش فرض باز می گردند.

5- فهرست چاپ (print menu): 

​بعد از وارد کردن داده ها کامفار تمامی محاسبات را بر روی داده های دریافتی انجام می دهد و نتایجی در قالب عدد و شکل گرافیکی در حافظه ی خود ذخیره می کند برای دریافت و مشاهده این نتایج باید از فهرست چاپ استفاده کنید.

فهرست چاپ از گزینه های اقلام برگزیده، قرار دادن در برنامه چاپ، برنامه چاپ، وضعیت صفحه و وضعیت چاپ تشکیل شده است.

اقلام برگزیده (selected item): 

​گاهی اوقات شما تنها به نتایج محاسبات قسمتی از پروژه نیاز دارید در این صورت با انتخاب آن آیتم و گزینه اقلام برگزیده در فهرست چاپ می توانید نتایج مربوط به آن بخش را مشاهده کنید.

قرار دادن در برنامه چاپ (add to print job):

​به کمک این گزینه می توان هر بخشی را که نیاز داریم به لیست برنامه چاپ اضافه کنیم.

برنامه چاپ (print job):

​گزینه برنامه چاپ در فهرست چاپ مواردی که برای چاپ انتخاب شده و ترتیب آنها را نشان می دهد.

با انتخاب گزینه برنامه چاپ پنجره ای مطابق شکل زیر باز می شود.

 هر یک از گزینه های که در کادر "داده های ورودی در دسترس" برای چاپ نتایج قابل انتخاب هستند. این کار با کلیک بر روی گزینه موردنظر و گزینه "اضافه کردن بعد" صورت می گیرد. در بخش های قبل راجب تبصره ها توضیح داده شد در این قسمت می توان با انتخاب گزینه "به همراه تذکرات" تمامی متن های توضیحی را نیز به برنامه چاپ اضافه کنید.

به منظور حذف کردن یک گزینه از برنامه چاپ، آن گزینه را انتخاب کنید و بر روی "حذف کردن" کلیک کنید.

برای شروع چاپ گزینه "شروع چاپ" را انتخاب نمایید.

تنظیم وضعیت صفحه (page setup): 

​در این قسمت زبان چاپ و پارامترهای دیگر چاپ تعیین می شوند.

در این بخش مواردی از قبیل زبان چاپ، سایز صفحه ی گزارش، اندازه حاشیه، افقی یا عمودی بودن صفحه، نمایش یا عدم نمایش شماره صفحه و... قابل تنظیم است.

کامفار اجازه درج کردن آرم شخصی را روی هر صفحه از گزارشات را به شما می دهد برای این کار گزینه " نشانه مجوز" در "وضعیت صفحه" انتخاب کنید و گزینه " فایل" را انتخاب کنید و آرم شخصی را بارگذاری کنید.

6-فهرست نمودارها (graphics menu): 

​گزینه ها نمودارها تنها زمانی فعال است که یک چارت نمایش داده شود. این لیست شامل ویژگی هایی است که برای تعریف پارامترهای نسخه چاپ یا صفحه نمایش نمودارها به کار می رود.

خطوط افقی (horizontal grid): 

خطوط عمودی (vertical grid): 

​پارامترهای گرافیکی شامل یک سری خطوط عمودی و افقی هستند که می توان نسبت به نوع گراف آن را انتخاب کرد. این ویژگی برای تمامی نمودارها به جز نمودار کلوچه ای قابل استفاده است.

​مختصات (coordinates):

​با انتخاب گزینه "مختصات" می توانید مقدارهای دقیق برای محور X و محور Y برای نمودار خطی و نقاط را برای نمودار میله ای مشاهده کنید. در واقع با فعال بودن این گزینه شما می توانید به راحتی به مختصات دقیق هر نقطه ای در نمودار که اشاره کردید دست یابید.

تلفیق (overlay): 

​اگر در نموداری دو منبع تامین داخلی و خارجی داشتیم و بخواهیم برآیند این دو را یک جا ببینیم از گزینه " تلفیق" استفاده می کنیم. برای مثال فرض کنید در یک دوره زمانی، خالص گردش وجوه داخلی 100 واحد مثبت باشد و خالص گردش وجوه خارجی 20 واحد منفی باشد مجموع خالص گردش وجوه داخلی 80 واحد مثبت است و گزینه "تلفیق" این امکان را به ما می دهد که برآیند این دو منبع را در یک جا مشاهده کنیم.

دامنه ( range): 

​دامنه محور X و محور Y در این قسمت قابل تنظیم است. در این قسمت می توانیم انتخاب کنیم برای مثال دامنه محور xها از ماه اول سال اول شروع و تا ماه آخر سال آخر ادامه یابد.

مقایسه (compare): 

​گزینه "مقایسه" در فهرست نمودارها به منظور مقایسه کردن طرح با طرح های دیگر از جهات مختلف به کار گرفته می شود. این گزینه زمانی فعال می شود که یک چارت خطی نمایش داده شود و این که بیش از یک طرح انجام و ذخیره شده باشد.

تحلیل پارامتریک (parametric analysis):

​اثرات تغییر پارامترهای طرح در یک بازه خاص را این گزینه می توان مشاهده کرد.درصد تغییر یا تنوع را می توان برای یکی از مجموعه پارامترهای طرح تعیین کرد. تنها یک سری از پارامترها هستند به این گزینه واکنش نشان می دهند.

برای نمایش این گزینه باید حتما یک چارت خطی از نتایج پروژه را انتخاب کنید.

7- فهرست پروژه (project menu): 

​در فهرست پروژه تمامی پروژه های جاری ذخیره شده اند. زمانی که یک پروژه در سیستم ذخیره می شود نام پروژه به طور خودکار به لیست پروژه ها افزوده می شود. در واقع با کمک این گزینه می توانیم تمام پروژه هایی که در نرم افزار بارگذاری کردیم یجا ببینیم.                                                                                  

8- فهرست CPP

​این گزینه اطلاعاتی درباره نرم افزار کامفار در اختیار ما قرار می دهد.

9- فهرست CDM/JI:

​این گزینه CDM/JI به معنی تست اولویت سرمایه گذاری است. این گزینه زمانی فعال می شود که چند پروژه داده های اولیه خود را دریافت کرده اند، محاسبات مربوطه روی داده ها انجام شده است و نتایج آماده نمایش باشند. نکته ای که تست اولویت بندی پروژه ها مهم است این است که پروژه ها باید از لحاظ برنامه زمانی باهم مشابه باشند.پروژه ها بر اساس سه گزینه زیر مرتب و رتبه بندی می شوند:

  • مرتب کردن بر اساس معیارها
  • مرتب کردن بر اساس پروژه ها
  • ارائه گرافیکی

در هر مورد بر اساس معیارهای متغیر هر پروژه (مانند نرخ بازده داخلی سرمایه گذاری و...) و نیز ارزش دو نرخ هر کمیت و خروجی های هر یک با یکدیگر مقایسه و رتبه بندی می شوند.

فهرست ?:

​معمولا در تمامی نرم افزار ها گزینه ای برای آموزش چگونگی عملکرد نرم افزار وجود دارد، این گزینه "?" در کامفار به عنوان راهنما وجود دارد.

ثبت شرکت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
تنظیم یک قرارداد حرفه ای

Related Posts

 

کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
متن عکس را داخل کادر وارد کنید

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://armanin.ir/