WhatsApp
پیام در واتساپ
زمان خواندن 5 دقیقه (1001 words)

ایده سرمایه گذاری: تولید پاکت کاغذی

69295_20190731-081235_1

معرفی محصول 

 ساک دستی کرافت یک کاغذ کرافت متخلخل با ویژگی کشسانی و مقاومت بالا در مقابل پارگی است که برای بسته‌بندی محصولات طراحی شده و برای قدرت و دوام آن از تقاضای بالایی برخوردار است.

فرایند ساخت این کاغذ هم به‌همین نام یعنی فرایند کرافت شناخته می‌شود. خمیری که به وسیله فرایند کرافت بدست می‌آید مقاومت بیشتری به کاغذ می‌دهد. خمیر کاغذ کرافت تیره‌تر از سایر خمیرهای کاغذ است البته می‌توان آن را سفید کرد تا به یک کاغذ سفید با مقاومت بیشتر و مقاوم در برابر زرد شدن رسید.

این کاغذ دارای لیگنین پایین تری نسبت به کاغذهای دیگر است. لینگین کمتر باعث مقاومت مکانیکی بیشتری در کاغذ می‌شود زیرا طبیعت لینگین باعث اختلال در پیوندهای هیدروژنی بین سلولز می‌شود. روش های مکانیکی در مقایسه با فرایند کرافت بیشتر لینگین را در فیبر باقی می‌گذارند در حالیکه در فرایند کرافت بیشتر لینگین از آن خارج می‌شود.

برای تولید این کاغذ می‌توان از طیف وسیع تری از انواع درختان نسبت به دیگر کاغذها استفاده کرد مانند انواع کاج، بامبو یا کنف.

کاغذ کرافت را می‌توان صد در صد بازیافت کرد و با گرماژ بیش از ۴۰ گرم به بازار ارائه می‌شود.

ویژگی های کاغذ استفاده شده در پاکت های کاغذی:

کاغذ کرافت کاغذی با مقاومت بالا می باشد.

این کاغذ از سولفات خمیر پالپ تهیه می‌شود.

این نوع کاغذها بسیار متنوع‌ هستند .

کاغذ کرافت معمولا با رنگ قهوه‌ای یا با رنگ سفید تولید می‌شود.

کاغذ کرافت بادوام می‌باشد و معمولا برای بسته‌بندی جعبه، کارتن، پاکت (کرافت) بکار می‌رود.

گرماژ و وزن کاغذ کرافت متنوع است.

این کاغذ با گرماژ بیش از ۴۰ گرم به بازار عرضه می شود.

کاغذ کرافت دارای لیگنین پایین تری نسبت به سایر کاغذ ها است .

رنگ اين كاغذ به‌طور طبيعي قهوه‌اي است.

یک تفاوت عمده در بین ساک دستی های کاغذی کرافت که برای مجموعه های غذایی استفاده می شود و ساک دستی های فروشگاهی وجود دارد و آن در نحوه تولید و نوع ساخت آن ها می باشد.

در ساک دستی های غذایی کفی استفاده نمی شود. همچنین اکثرا ساک دستی ها لب برگردان بالا را برای دسته ندارند. اصولاً این نوع ساک ها دسته ندارند. در تولید این نوع ساک ها اغلب از کاغذهای کرافت با گرم پایین استفاده می شود.

در ساک دستی های فروشگاهی روال کاملاً متفاوت است. در این نوع ساک ها مانند ساک دستی های گلاسه از دسته و لب گردان دوبل برای دسته استفاده می شود. استفاده از کفی در این نوع ساک دستی ها زیاد مرسوم نیست و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در ساک دستی های کاغذی  اکثراً از طرح های یک رنگ و دو رنگ استفاده می شود. هر چند امکان چاپ ۴ رنگ وجود دارد اما به دلیل سبک سلیقه اکثر مردم برای ساک دستی های کاغذی کرافت بیشتر طرح هایی با یک یا دو رنگ استفاده می شود.

در سال 2015، بزرگ‌ترین کیسه خرید کاغذی در جهان در بریتانیا ساخته شده است که در رکوردهای جهانی گینس نیز ثبت شده است.

کاربرد محصول 

 ساک دستی کاغذیبیشتر دارای مصارف غذایی و فروشگاهی است.

اکثر فست فودها، رستوران ها و تهیه غذاها برای ارسال غذا از ساک دستی کاغذی استفاده می کنند. همچنین بسیاری از فروشگاه های پوشاک، لوازم تزئینی از ساک دستی های کاغذی برای ارائه کالای خود استفاده می کنند.
از نوع ضخیم کرافت برای کارتن‌سازی و از نوع نازک آن برای بسته‌بندی میوه استفاده می‌کنند.

کاغذ کرافت باکیفیت، انعطاف‌پذیر است و برای ساخت ساک تبلیغاتی جهت حمل کالا نیز مناسب می‌باشد. این کاغذ به دلیل طرح و رنگ آن سبک کلاسیک دارد و زیبایی خاصی به شاپینگ بگ شما می‌بخشد و حتی می‌توانید از آن به عنوان پاکت هدیه استفاده کنید.

آمار محصول 

کد آیسیک محصول
۲۱۰۲۵۱۲۳۰۸ ، ۲۱۰۲۵۱۲۳۰۷ ، ۲۱۰۹۱۱۲۰ ، ۲۱۰۹۱۱۲۴
کد تعرفه گمرکی محصول ۴۸۱۷۱۰۰۰
تعداد واحدهای فعال33
تعداد واحدهای طرح36

روش تولید 

تولید کنندگان برای تولید ، ابتدا رول آماده کاغذ کرافت بعد از عواریه گیري (نوعی ضایعات) در محل هاي مخصوص خود روي دستگاه تیوبر به طوري که از هم دیگرفاصله عرضی داشته باشند قرار می گیرند باز شدن رول ها به همراه کشش توسط دستگاه انجام می گیرد . کاغذ زیرین از پایین دستگاه روي ریل مخصوص خود به طرف پشت دستگاه و به قسمت چاپ هدایت می شود و در این قسمت طرف بیرونی آن چاپ می خورد . دستگاه چاپ طوري تنظیم می شود که اشکال یا متون چاپی را در فاصله هاي معین از کاغذ می زند تا موقع بریدن درست در وسط پاکت قرار گیرد. کاغذرویی بعد از عبور از دستگاه چاپ دوباره به مسیر خود بر می گردد و در زیر لایه هاي دیگر قرار می گیرد در این قسمت دو غلطک که وسط لایه ها قرار دارد مابین لایه ها را به صورت نقطه اي چسب می زند سپس انتهاي عرضی از یک طرف تمام لایه ها بوسیله غلطک هاي کوچکی که یک طرف آن ها در داخل چسب قرار دارد و روي کاغذ می غلطانند چسب زده می شوند بعد از عبور از این قسمت ، دستگاه بوسیله اهرم هاي کناري به صورت تیوب در می آیند سپس به قسمت برش دستگاه هدایت می شوند و به شکل پاکت به محل دستگاه باتومر منتقل می گردند.

ماشین آلات مورد نیاز 

+ دستگاه تولید پاکت
+ چاپگر

خلاصه برآورد مالی

شرح تعداد/مقدار واحد
ظرفیت سالانه محصول 150 تن
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز9نفر
مساحت مورد نیاز75نفر
خرید ماشین آلات165440میلیون ریال

ویدیوی خط تولید پاکت کاغذی 

تعریف دوره بازگشت سرمایه متحرک (DPBP) و روش محاسبه...

Related Posts

 

کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
متن عکس را داخل کادر وارد کنید

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://armanin.ir/